Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 955 herunder retningslinjer og ressource boks. Robert A. Kelly © 2003.
Behøver ikke nogen stinkende PR?
Næsten sikkert gøre du, især når din vigtigste eksterne og interne publikum opfører sig på måder, der stopper dig fra at nå dit organisatoriske mål.
Med denne holdning, kunne du have en lang ventetid, før du ser samfundsledere styrke deres obligationer med dig; kunder at foretage gentagne køb; fagforeningernes forhandlingsposition oftere i god tro; udsigterne bliver kunder; medarbejderne begynder at værdsætte deres arbejde; politikere og lovgivere begyndt at tænke på dig som en central aktør i erhvervslivet og leverandører arbejder hårdt på at udvide dit forhold.
Lysne op og bruge pr i din egen bedste interesse, og drage fordel af en virkelig omkostningseffektiv assist til din virksomhed, non-profit eller forening.
Og der er en anden grund til at gøre dette. Hårde tider kræver hård taktik. Heldigvis, PR ildkraft kan gøre for dig hvad det skulle gøre-hjælpe dig med at opnå din operationelle målsætninger ved at flytte dem, hvis adfærd har den største indflydelse på organisationen, for handlinger du ønsker,
Du ved, det er det værd, så giv det et skud!
Bedste sted at starte er ved at liste dine vigtigste målgrupper eller “offentligheder”, og ranking dem ifølge effekt de har på din virksomhed. Lad os arbejde på uden for publikum på toppen af denne liste.
Hvordan bekendt er du og dine kollegaer om, hvordan denne målgruppe ser du? Kunne der være negative opfattelser derude, der uundgåeligt, vil morph i opførsel at såre din organisation?
Du virkelig kan ikke tillade os at ignorere denne mulighed.
Så komme derud og interagere med medlemmer af denne målgruppe og stille spørgsmål. Alternativet er at bruge en masse penge på en professionel undersøgelse. I stedet, at tid forpligtelsen til at gøre nogle hjemmedyrkede forskning. Efter alt, siger PR bedste praksis, du bør være i regelmæssig kontakt med target publikum medlemmer alligevel, så denne interaktion er sandsynligvis længst.
Stille spørgsmål som “kender du noget om os? Har du hørt noget godt eller dårligt om os?” Bo alert tøvende og undvigende svar. Mærke nogen negative undertoner? Unøjagtigheder dukker op? Eventuelle misforståelser eller rygter, der kræver din opmærksomhed?
De svar du samle er foder til din nye pr mål – dvs. de specifikke opfattelse ændres, efterfulgt af den ønskede funktionsmåde ændring.
Som kræver, at du angiver et pr mål sigter mod at rydde op denne misforståelse eller navnløse bekymring, korrigere denne unøjagtighed eller usande tro eller afvæbne rygtet til gode.
Nu, hvad der sker med dette mål? Du vælger en strategi til at få dig, hvor du ønsker at være. Valgmulighederne er få faktisk, når det kommer til opfattelse og mening. Du kan oprette opfattelse hvor der ikke er nogen, ændre eksisterende opfattelse, eller en skærpelse. Det er det. Du bør dog matche din strategi udvalg til din nyoprettede offentlige forbindelser mål.
Den mest følsomme, selv vanskelige skridt i dette problem – problemløsning sekvens er klart budskab forberedelse. På ther samtidig, det er din mulighed for at skrive noget, der vil ændre nogens mening, og det er en virkelig tilfredsstillende oplevelse.
Først, dit budskab skal holde sig til sin Strik og ikke vandre. Adresse unøjagtighed, misforståelse, usandhed eller rygte klart og i en troværdig og overbevisende måde som muligt. Huske, hvad det skal hvis pr-programmet er at få succes – ændre, ændre eller styrke hvad en masse mennesker tror. Og det er en stor opgave og et stort ansvar.
Hvis meddelelsen er bullet, er din “lastdyr” pistol, de midler, hvormed din kommunikation taktik bære dit budskab til øjne og ører af medlemmer af målgruppen.
Og hvad en liste over taktik tilbyder sig for dig. Alt fra åbne huse, kronikker, pressemeddelelser og taler til personlige kontaktpersoner, broadcast optrædener, avis interviews og så mange flere.
Din målepind for hver taktik er, har en dokumenteret track record for at nå folk som dem, der udgør din målgruppe?
Så vil du få antsy og spekulerer på, hvis du gør nogen fremskridt med din nye pr-program. Bedste måde at fortælle er at overvåge target publikum opfattelser igen. Brug spørgsmål svarende til din første overvågning session.
Stor forskel på dette tidspunkt dog. Nu, du skal se, at opfattelser er ved at blive ændret som følge af din korrigerende besked.
Hvis du ønsker at fremskynde tingene op, kan du altid tilføje et par mere taktik til mix og øge nogle af deres frekvenser. Meddelelsen bør også vurderes igen for den styrke og overtalelsesevne af dens underliggende fakta, samt effekt og klarhed.
Ja, du kan tror du “behøver ikke nogen stinkende PR”, men der er ingen tvivl om at mennesker i dit område opfører sig som alle andre-de tager handlinger baseret på deres opfattelse af de faktiske omstændigheder, de hører om du og din operation. Så, du skal håndtere hurtigt og effektivt disse opfattelser af gør hvad der er nødvendigt for at nå dem.
Og hvad betyder, er, i din egen bedste interesse, du skal overbevise mange af dine interessenter til din tankegang, således flytte dem til at træffe foranstaltninger, der fører til succes i din organisation.
udgangen