Mange år siden, da jeg var en ung jobsøgning grønskolling, jeg vovede at New York City for at tage en bid af big apple muligheder.

Når det kom til at finde et job i en overfyldt by millioner, lærte jeg hurtigt, at det er meget lettere på ens fornuft at tilmelde dig med en af de mange vikarbureauer, som hjælper jobsøgende, der søger arbejde.

Jeg vasket avisen og fandt en stor annonce for en sådan velkendte vikarbureau. Tro mod deres ord sendte de straks mig ud på flere interviews – ingen af dem jeg følte især komfortable på. Overflødigt at sige, fik jeg ikke nogen jobtilbud.

Mens sygepleje en kold, besluttede jeg jeg brug for en ændring. Så jeg kontaktede en meget mindre agentur og besluttede at se om mit held ville være anderledes.

Disse folk rystede! De var jordnære venlig og bekymret virkelig for at hjælpe mig med at finde et job. Før de sendte mig på alle interviews, de sætte mig gennem en mock interview session og evalueret min præstation, (noget større fancy-pants agenturet ikke gjorde). Bagefter, rådgiver satte mig og vi snakkede om resultaterne af min mock interview.

Jeg er evigt taknemmelig for den feedback, jeg fik denne dag, fordi de interview forberedelse tips de gav mig har tjent mig godt over utallige interviews, disse mange år. Jeg har kondenseret deres henvisninger i fem enkle regler, som alle kan følge for bedre succes på en jobsamtale.

Øjenkontakt – kig direkte på dine intervieweren. Ikke kaste øjnene.

Sidde oprejst-ikke bulet i stolen-det gør du ser doven og uinteresseret. God kropsholdning gør du ligne en sikker person.

Ikke være rastløs-Hold hænderne i skødet, når du ikke gør et punkt i samtalen. Fidgeting ser uprofessionel.

Tale – ikke mumle dine ord. Tale direkte på din intervieweren med en klar og stærk stemme.

Smil og vise nogle personlighed – det er ok at blive lidt nervøs, men husk at blive løs og være dig selv. Personlighed tæller for et parti.

Selvfølgelig, er der en masse mere at tænke på, når forberedelserne til et interview. Men selv hvis du kun huske disse fem simpel interviewe regler, du vil kunne gøre et godt indtryk på den ene person stående mellem dig og en job-din intervieweren.